graf

"Marketing is the science and art of exploring, creating, and delivering value to satisfy the needs of a target market at a profit"

Citat: Philip Kotler

Uanset om det gælder salgstræning, sparring og coaching kan vi hjælpe...
Vi gearer salgsstyrken til "markedet":
Såfremt man ønsker differentiering i et presset salgsmarked, hvor priser og produktoplysninger kun er et tryk fra en musetast væk, er det vigtigt at salgsorganisationen er gearet til at kontakte emner og kunder professionelt. Derfor er træning et must!
Det drejer sig om "at være klædt på" til at imødegå spørgsmål fra kunderne og kunne håndtere disse således virksomheden fremstår som kompetent og professionel også selv om man ikke får ordren.
Et vigtigt område er den første kontakt til emner, hvor det drejer sig om at stille de rigtige spørgsmål således man får afdækket om, der er muligheder for salg.
I starten kan aftale være at man "sælger" et besøg, hvor en fra virksomheden så følger op!!

Emner der gennemgås:
• At få mest muligt ud af salgsindsatsen
• Præsentationsteknik
• Kundepsykologi og persontyper
• Det gode salgsmøde
• Salg via netværk/relationer

En plan er vigtig
Vi mødes til et uforpligtende møde og drøfter udfordringer og muligheder med udgangspunkt i din virksomhed og dine produkter/ydelser og ikke mindst dine salgsmedarbejdere.
Herefter planlægges et program for uddannelse/træning af salgsstyrken.
Kursisterne får mulighed for kontakt til undertegnede mellem kursusforløbene, således de kan få svar på problemstillinger og udfordringer mens de arbejder med "salget".
Ledelsen får afrapportering midtvejs og evaluering på medarbejderne efterfølgende (til brug ved udviklingssamtaler/karriereplanlægning mv. for den enkelte medarbejder).
Kurset afholdes hos os eller i virksomheden.

Husk: Selv etablerede sælgere har behov for at få opfrisket "salgsværktøjer" og få opdateret ny viden:

Løbende opfølgning
Der vil i de fleste tilfælde være behov for opfølgning på salget og sælgerne.
Især "nye" sælgere har brug for coaching, herunder opmuntring og problemløsning, når kunderne ikke opfører sig som forventet.
Ros er en meget motiverende faktor i en opstartsfase, hvor sælgerne vil opleve mange nederlag. Sælgerne skal følges tæt!!
Derfor bør man anlægge en strategi, hvor hver enkelt opgave bliver fulgt til dørs, således man drager nytte af de erfaringer man dagligt/ugentlig oplever i salget.
Dette gør at man rettidigt kan sadle om hvis strategien ikke holder i marken!!

Foredrag med spændende emner
Jeg tilbyder spændende og relevante foredrag med udgangspunkt i optimalt salg og markedsføring.
Foredragene tilpasses jeres virksomheds individuelles behov.

Eks. på emner.:
• Er I på Facebook, LinkdIn og andre sociale medier...og hvordan udnytter vi de sociale medier til mersalg.
• Få turbo på salget (foredrag om de lavthængende frugter i salgsarbejdet, vælg de rigtige løsninger og brug energien hvor chancen for succes er størst.
• Mest marketing og branding for færrest penge (foredrag om de mange "værktøjer" der skal i spil for at marketingsindsatsen bliver optimal).

Men jeg tilrettelægger oftest foredraget målrettet jeres ønsker og krav.
Så lad os mødes uforpligtende og diskutere muligheder.