KURSER & FOREDRAG
Vi optimerer salgsstyrken
Vi gearer salgsstyrken til markedet:
Såfremt man ønsker differentiering i et presset salgsmarked, hvor priser og
produktoplysninger kun er et tryk fra en musetast væk, er det vigtigt at
salgsorganisationen er gearet til at kontakte emner og kunder professionelt.
Derfor er træning et must!
Det drejer sig om at være klædt på til at imødegå spørgsmål fra
kunderne og kunne håndtere disse således virksomheden fremstår som kompetent og
professionel også selv om man ikke får ordren.
Et vigtigt område er den første kontakt til emner,
hvor det drejer sig om at stille de rigtige spørgsmål således man får afdækket
om, der er muligheder for salg.
I starten kan aftalen være at man "sælger" et besøg, hvor en fra
virksomheden så følger op på besøget og præsenterer et salg.
Emner der gennemgås
- At få mest muligt ud af salgsindsatsen
- Præsentationsteknik
- Kundepsykologi og persontyper
- Det gode salgsmøde
-
Salg via netværk/relationer
Kontakt os
Uden plan
- ingen succes
Vi mødes til et uforpligtende møde og drøfter udfordringer og muligheder med udgangspunkt i din virksomhed og dine produkter/ydelser og ikke mindst dine salgsmedarbejdere
Herefter planlægges et program for uddannelse/træning af salgsstyrken.
Kursisterne får mulighed for kontakt til undertegnede mellem kursusforløbene, således de kan få svar på problemstillinger og udfordringer mens de arbejder med salget.
Ledelsen får afrapportering midtvejs og evaluering på medarbejderne efterfølgende (til brug ved udviklingssamtaler/karriereplanlægning mv. for den enkelte medarbejder).
Kurset afholdes hos os eller i virksomheden.
Husk: Selv etablerede sælgere har behov for at få genopfrisket "salgsværktøjer" og få opdateret med ny viden.
Kontakt os
Løbende opfølgning
Der vil i de fleste tilfælde være behov for opfølgning på salget og sælgerne.
Især "nye" sælgere har brug for coaching, herunder opmuntring og problemløsning, når kunderne ikke opfører sig som forventet.
Ros er en meget motiverende faktor i en opstartsfase, hvor sælgerne vil opleve mange nederlag.
Sælgerne skal derfor følges tæt!!
Derfor bør man anlægge en strategi, hvor hver enkelt opgave bliver fulgt til dørs, således man drager nytte af de erfaringer man dagligt/ugentlig oplever i salget.
Indvendinger mod køb skal evalueres diskuteres mod et bedre resultat fremadrettet.
Dette gør at man rettidigt kan sadle om hvis
strategien ikke holder i marken
Kontakt os
Foredrag med spændende emner
Jeg
tilbyder spændende og relevante foredrag med udgangspunkt i optimalt salg og
markedsføring.
Foredragene
tilpasses jeres virksomheds individuelles behov.
Eks. på emner.:
- Har I en god og funktionel hjemmeside der scorer højt i søge algoritmerne?
- Er I på Facebook, LinkdIn og andre sociale medier...og hvordan udnytter vi de sociale medier til mersalg?
- Få turbo på salget (foredrag om de lavthængende frugter i salgsarbejdet ved at vælge de rigtige løsninger, så vi bruger energien, hvor chancen for succes er størst.
- Mest marketing og branding for færrest penge (foredrag om de mange "værktøjer" der skal i spil for at marketingsindsatsen bliver optimal).
Men
jeg tilrettelægger oftest foredraget målrettet jeres ønsker og krav.
Så lad os mødes uforpligtende og diskutere muligheder.
Kontakt os